2012. május 28., hétfő

Tárca szett - kivételesen - magamnak

Anyukámtól kaptam egy nagyon szép pénztárcát két éve és nagyon imádtam. Sajnos elfáradt egy kicsit és ideje volt beújítani. Jó nagy volt és elfért benne a kismillió TAJ kártya, lakcímkártya, mindenféle áruházak kártyái, fontos telefonszámok, stb. Egy ideje már frusztrált, hogy valahányszor fizetek mindenem ott van a kezemben és persze aggódtam is eleget, hogy ha a pénztárcámat viszik, akkor viszek minden mást is. Mindezeket figyelembe véve született meg a két új tárcám, a kisebb az aprónak, papírpénznek, a nagyobb pedig minden másnak.

A kisebbről írtam már tegnap, nem is keveset. A nagyobbacska tárca elkészítése nem is volt olyan nehéz. Elsőre. Másodszorra már ... no de majd kiderül ez is :)

Van egy ugyanilyen 10 cm-es keret a boltban, ahhoz van egy tű tartó szabásminta (ITT) és az adta az ötletet. Átszámoltam a méreteket a nagy kerethez, kicsit a magasságán is módosítani kellett, mert a fránya forgalminak is helyett kell találnom. Azt bevallom, hogy ez a ferdepánttal való szegés nem a kedvenc mutatványom, de szépen, lassan haladtam és egész jól sikerült. Igen ám, de elsőre nem tettem az oldalába azokat a kis trapéz formájú részeket, mert azt gondoltam, hogy képtelenség azokat oda az oldalába bevarrni a ferdepánttal. Mikor már készen voltam a tárcával a férjem nézegette, forgatta és csak megerősített a véleményemben, hogy ez így nem jó. Hülyén néz ki, hogy oldalt nyitott és nem mellesleg kipottyanhat valami. Hogy miért is nem jöttem erre rá munka közben, mielőtt készre varrtam volna? Nagy talány ;) Bontottam és újra gondoltam. Textilből már nem volt kedvem vacakolni, eszembe jutott az 50 mm-es grosgrain szalagom. A szélessége pont jó volt, kiszabtam a megfelelő formát, elégettem a végét, hogy nehogy foszlani kezdjen, aztán jól megkűzdöttem vele. Bevallom nagyon elegem volt mire készen lettem, sokszor bontottam vissza. Ha valaki tudja a rafinériáját ennek a trapéz alakú formának az oldalba helyezéséről nagyon szívesen meghallgatnám :)




5 megjegyzés:

  1. nem is értem, hogy mivel nem lehet 180 fokra kinyitni, csak 90 fokra, hogy hogyan siekrült egyáltalán belevarrnod??az aljánál hogy boldogultál a varrógéptalppal, ami az én józan eszem szerint nem is tudott volna öltéskihagyás nélkül végigvarrni......

    és ha alul maradna egy kis lyuk? és akkor csak az elejéhez és a hátuljához kellene varrni egyenesben, szépen odafogná a ferdepánt és nem lenne szívás ott a legaljánál?
    nem tudom érthető-e az én jelrendszerem és erre kitalált fogalmaim egyvelege?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ida, mivel nem akartam olyan bőre hagyni a pántot, még 90 fokra sem lehet nyitni :)

      Kézzel hajtottam a gépet, rásegítettem az anyagtovábbításra és természetesen nem egyben varrtam le az oldalát hanem azt hiszem 4 részletben. Persze nem akartam, hogy az elerősítések látszódjanak így a felső szálat mindig áthúztam a fonákra és csomóztam, a cérnát rövidre vágtam.

      Úgy tudtam levarrni, hogy félbe, majd kicsit srégen széthajtottam a tárcát ... nem tudom ez így érthető-e ... így nem húzott annyira a szalag és öltésről öltésre nagyon lassan kivitelezhető a dolog :)

      Értem mire gondolsz, az biztosan egyszerűbbé tenné kicsit :) Majd legközelebb ... ha lesz legközelebb :)

      Törlés
    2. jesszus pepi....földig hajolok a kitartásod és precizitásod előtt:)))
      érteni értem, de én tuti otthagytam volna:)))))
      egyébként azóta sem világosodtam meg, hogy valami zseniálisan egyszerű és nagyszerű és frappáns kivitelezés legyen belőle......
      izgalmas, izgalmas!:)

      Törlés
  2. nagyon tetszik! a minta és a formák is pont az ízlésem, és praktikusak is:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...